DMCAPrivacy Policycontact us

با PIF فکر کنید | روزنامه مال اقتصادی

با PIF فکر کنید |  روزنامه مال اقتصادی


مجلس نيوز | majlis-news

ارزش خدمات مبادله شده بین کشورهای جهان با توجه به داده های صادرات خدمات به کشورهای جهان بیش از 6 تریلیون دلار در سال 2019 ثبت شده است و انتظار می رود در سال 2025 به 8 تریلیون دلار برسد. علیرغم این ، تجارت خدمات در پادشاهی در گذشته تراز تجاری خدمات را ثبت نکرده است. شما هر ساله کسری کسری را ثبت می کنید. برای آنکه تجارت خدمات در پادشاهی به سرعت رشد کند و در آینده مازادی را ثبت کند ، استراتژی آن باید مبتنی بر سرمایه گذاری مستقیم در شرکت های خدمات نوظهور جهانی باشد و سپس آنها را به پادشاهی بیاورد و در زمینه توسعه خلیج فارس و منطقه ای آنها کار کند.

صندوق سرمایه گذاری عمومی (PIF) امید است كه ابتكار سرمایه گذاری در شركت های خدمات نوظهور جهانی را به خود بگیرد و آنها را به منطقه بیاورد و برای افزایش صادرات خدمات تلاش كند ، كه این امر در تراز تجاری خدمات و به طور كلی تراز پرداخت ها منعكس خواهد شد. به عنوان مثال در حال حاضر شرکت های خدمات نوظهور جهانی (Cars.com) هستند.

این شرکت با راه اندازی دفتر اتومبیل دات کام در سال 1998 و در شیکاگو آمریکا فعالیت خود را در جهت تهیه داده ها ، منابع و ابزارهای دیجیتالی مورد نیاز خریداران و برقراری ارتباط یکپارچه با فروشندگان اتومبیل در اختیار خریداران قرار می دهد. این شرکت در صنعت خدمات ، رسانه های تعاملی و خدمات اطلاعاتی قرار دارد و شامل فعالیت های انتشاراتی ، پخش اینترنتی ، پورتال های جستجوی وب و دسترسی دسترسی به اطلاعات و تحقیقات است.

Cars.com به فروشندگان و تولیدکنندگان تجهیزات با راه حل های فن آوری نوآورانه و اطلاعات مبتنی بر داده کمک می کند تا بتوانند خریداران آماده خرید را افزایش داده و بر آنها تأثیر بگذارند ، گردش موجودی کالا را افزایش دهند و سهم بازار را کسب کنند.

سهام Cars.com از 1 ژوئن 2017 در بورس اوراق بهادار نیویورک به عنوان یک شرکت دیجیتال در موقعیت عالی برای رشد بلند مدت و سودآوری و به عنوان یک فرصت سرمایه گذاری منحصر به فرد در صنعت خدمات و رسانه های تعاملی خودرو دیجیتال ، معاملات خود را آغاز کرد.


تجزیه و تحلیل سود
اگرچه درآمد Cars.com اندکی 5.1٪ کاهش یافته است ، حاشیه سود ناخالص شرکت در حال حاضر بسیار زیاد است و برای سه ماهه سوم سال مالی 2020 به 71.68٪ رسیده است ، اگر چه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کمتر است ، و همچنین 8.49٪ کمتر است. در مقایسه با متوسط ​​صنعت خدمات و رسانه های تعاملی ، نقدینگی این شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است ، که نشان دهنده بهبود جریان پول است.

در همین زمان ، ارزش سهامداران نسبت به سطح مشابه سه ماهه مربوط به سال گذشته 71.75٪ کاهش چشمگیری داشت. به همین ترتیب ، این شرکت در مقایسه با سایر شرکت های صنعت خدمات و رسانه های تعاملی در مدیریت دارایی سهامداران کمتر از متوسط ​​است. هر زمان که نرخ بازده سهامداران سهام کاهش یابد ، این نشان دهنده ضعف عملکرد شرکت است و اگر این نرخ برای مدت طولانی ادامه یابد ، این نشان دهنده عدم مدیریت خوب شرکت است.

این شرکت از نسبت سریع شرکت 1.18 برابر پشتیبانی می کند ، این نشان می دهد که توانایی پوشش نیازهای نقدی کوتاه مدت را دارد. به طور کلی ، ضریب نقدینگی سریع 1.0 یا بیشتر به خوبی نشان می دهد که این شرکت قادر به تأمین هزینه های فوری خواهد بود و هنگام اندازه گیری شاخص های اصلی نقدینگی Cars.com و پیوند دادن آنها با یکدیگر ، نسبتاً بعید است که این شرکت در آینده نزدیک با مشکلات مالی روبرو شود.


نسبت قیمت به فروش (P / S)
نسبت قیمت به فروش (P / S) به عنوان روشی برای تخمین ارزش شرکت بر اساس اندازه درآمد آن تلقی می شود. به طور کلی ، هرچه نسبت قیمت به فروش (P / S) شرکت کمتر باشد ، سرمایه گذاری بهتری خواهد بود و با تقسیم ارزش فعلی سرمایه شرکت بر درآمد آن در سال گذشته محاسبه می شود.
Cars.com در حال حاضر با قیمت پایین تری در مقایسه با سایر گزینه های سرمایه گذاری معامله می شود ، این امر با پشتیبانی از قیمت پایین به فروش (P / S) 1.42 پشتیبانی می شود ، زیر میانگین (P / S) در رسانه های تعاملی و صنعت خدمات 4.27 ، که با نسبت قیمت به فروش پشتیبانی می شود. ارزش کتاب (P / B) 2.55 که نسبت به متوسط ​​قیمت صنعت به نسبت دفتری (P / B) که 3.26 است نیز کمتر است. هرچه سرمایه گذار سهم خود را با مقداری نزدیک به ارزش دفتری خود بخرد ، از نظر سرمایه گذاری بهتر خواهد بود زیرا ارزش پرداخت شده سهام توسط دارایی های شرکت پوشش داده می شود.

تجزیه و تحلیل قدرت مالی
برای درک اینکه آیا شرکت بیشتر از طریق بدهی یا حقوق صاحبان سهام تأمین می شود ، از نسبت بدهی به حقوق صاحبان سهام استفاده می شود. و هنگامی که این نسبت زیاد باشد ، این نشانگر آن است که شرکت ممکن است زیانهای خود را افزایش دهد و به بدهی های پیچیده ای تبدیل شود و این شرکت قادر به پرداخت نباشد ، که در صورت عدم ایجاد جریان های نقدی بزرگ ، منجر به کاهش قیمت سهام آن می شود و آن را در معرض ورشکستگی قرار می دهد.

Cars.com دارای نسبت بدهی به حقوق صاحبان سهام 1.80 است که در مقایسه با متوسط ​​صنعت برای خدمات و رسانه های تعاملی قابل قبول است. اگرچه در سال گذشته افزایش یافته است ، اما ایجاد جریان های بزرگ نقدی نسبت سریع شرکت را به 1.18 رسانده است که نشانگر با این حال ، این شرکت به راحتی قادر به پرداخت بدهی است.

Cars.com (درآمد به ازای هر سهم / EPS) در 5 ماهه گذشته از 1.50 دلار تخمین زده شده است و به 1.25 دلار رسیده است ، اما در طول این مدت ، این شرکت سه برابر بهتر از برآورد تلفیقی EPS عمل کرده است. این شرکت کندی در نرخ رشد سه ماهه را نشان داد ، اما قیمت سهام به طور قابل توجهی کاهش یافت ، که نشان می دهد از آن کم شده است ، به ویژه با بازده بالای سود عملیاتی. این شرکت در حال حاضر در حدود 12 دلار معامله می کند و انتظار می رود درآمد ده سال آینده بسیار چشمگیر رشد کند.

و من به صندوق سرمایه گذاری عمومی پیشنهاد می کنم ، در Cars.com سرمایه گذاری می کنم و ابتکاری برای همکاری با PIF برای همه تحلیلگران مالی و اقتصادی برای همکاری با صندوق برای جستجو ، مطالعه و تجزیه و تحلیل شرکت های خدمات نوظهور جهانی ارائه می کنم و سپس آنها را به صندوق ارائه می دهم.



Source link